måndag 16 augusti 2010

Rödgröna kör gemensam reklamfilm

Skriver SvD på webben.

Jag såg den där filmen igår kväll. Stor modelljärnväg. Ett snyggt, modernt X2000 tåg startar från en perrong samtidigt som ett gammalt rött ASEA-lok-draget tåg startar på andra sidan perrongen.

Kameran följer sedan X2000 tåget medan speakerrösten talar om att "värna framtiden" och liknande meningslösa floskler.

Jag blev riktigt irriterad. Eftersom tåget som följdes var blått och silver och det gamla röda tåget dundrade ner i en bottenlös svart tunnelöpping, var jag helt övertygad om att det var en film av moderaterna, men jag blev lycklig igen när det hela avslutades med mp, v, s.

2 kommentarer:

  1. Att använda X2000 som en symbol för framtiden är ju intressant. Ett tåg som var modernt för 30 år sedan

    SvaraRadera
  2. Mmm, så kan man ju säga, men det är ju modernare än det gamla ASEA-loket i alla fall. ASEA-loket är dock snyggare, tycker iallafall jag som joppat på ASEA en gång i tiden :=)

    SvaraRadera